13 september 2014

Tyngre bättre hårdare

Mmm! Så blev timmescyklingen idag helt oplanerat jag lovar. Det är så här jag har en svetthandduk på styret tvärs över för att skydda tacx styrenheten från svettdroppar. Nå på något vis har jag efter cirka 10 minuter kommit åt styrenheten under handduken och tryckt på motstånd,slope!
Detta uppmärksammade jag efter ungefär 40 minuters cykling... Hehehe! Så det blev alltså ett något tyngre pass än det var tänkt!
Totalen: 1:10:05, 248 watt(2,93 w/kg), 42,0 km/h, 147(89%) BPM och 95 RPM. Timmen på 265 watt(3,13 w/kg), 150(90%) BPM och 97 RPM.


En notering efter 3 dagars trainerpass, min vader protesterar idag. Jag känner trots stretch av dem ordentligt nu. Problemen med ländryggen som jag haft, borta!!!
Inga som helst känningar nu den ofrivilliga vilan var pricken över iet där. Nu ska jag bara komma ihåg att fortsätta stretcha höftböjaren ordentligt så fort jag kör lite längre pass.
Hittade förresten en snorbillig cx när jag surfade runt igår är grymt sugen att köpa den och köra den som vinterhoj! Bara ynkliga 6000:- prissänkt från 9000:-!!!

En ny vinterhoj?

5 kommentarer:

  1. Verkar vara ett fynd! Har du tryckt på köpknappen än?

    SvaraRadera
  2. Njaee! Kent påminde mig om att med tiagra 9-delat så kan jag inte lägga på mitt powertap eller några andra finhjul på hojen... Men nog är jag sugen fan!
    Sen vete tusan om det går att köra vintern med denna, om det går för fort fryser man ihjäl ju :-/
    Velar mellan jag kör 29;ern näää jag köper en cx... Får ta mej tusan bestämma mig snart...

    SvaraRadera
  3. Budget alternativ till CX, sätt tempopinnar på din MTB
    /FR

    SvaraRadera
  4. Ja jag har börjat fundera på om jag verkligen behöver köpa nån cx.
    Dessutom har ju mtbn bredare däck=bättre framkomlighet i snö än en cx...

    SvaraRadera
  5. FATBIKE, jag säger det igen FATBIKE, hur kul som helst, och den kan jag lova går varken fort eller skär ner i snön, men attans vad den tar sig fram och grymt skönt kunna få puls trotts det går sakta, skööönt på riktigt, riktigt bra köp må jag säga

    SvaraRadera