18 september 2014

Upp upp å iväg!


Mmm! Beslutade mig för att köra nått annat idag än att bara plattmosa dags att variera sig lite. Backintervaller vart det bra styrketräning för benen. Jag värmde upp 10 minuter innan jag drog på 3% slope på trainern. Sedan körde jag 8 minuter backe 2 minuter vila, 5 gånger! Det var som en chock för ben å lungor först men så småningom kom jag igång, ja något har man nog tappat i muskelstyrka men inte så värst tycker jag. Det gick riktigt bra de sista två intervallerna...



Ok! Med fem backintervaller genomförda så valde jag att dra på med 10 minuter plattmosa som avslutning innan nedvärmningen å så blev det. Känns i benen nu att man kört tungt!

Backintervaller



En reflektion bara! Oavsett hur bra eller dåligt ett träningspass är så äre ändå ett steg i rätt riktning eller hur? Ja så ser då jag på detta med träning. Sen att man kan bli besviken för stunden på ens egna prestation det kan jag förstå men i slutänden, varje pass du kör tar dig ändå en liiten bit framåt i din egen utveckling. Ja så länge du inte kör så du skadar dig eller så givetvis ;-)
Men i stort! Finns inga dåliga träningspass ja annat än de som inte blir av de är ena riktiga bummers...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar