17 september 2014

Dagens pass

Jag fortsätter med timmespasset plus en tia i nedvärmning. Det är bäst så. Dagens pass vart tufft dock eftersom jag valde att trycka på ordentligt idag. Det kändes bra axeln och nyckelbenet protesterade inte. Jag känner inte att det på något sätt belastas fel enda orosmomentet jag har är att jag är lite orolig att kroppen vänjer sig vid snedbelastningen som det innebär att sitta å hoja med en arm bara. Men jag tror att när jag väl får belasta bägge armarna så kommer kroppen att ställa om sig till normalläget igen, hoppas jag i alla fall...

Timmespass

Totalen: 1:10:02, 252 watt(2,97 w/kg), 142(86%) BPM och 90 RPM i kadens. Timmen på 269 watt(3,17 w/kg), 144(87%) BPM och 91 RPM i kadens.
Har även inom timmen kört 4 mils pass som jag hållit koll på här kommer tabellen över de passen!



Nära maxpuls där på slutet av 4 milaren idag!!! Belastningen under 4-milaren var sådan att jag växlade ner till en tyngre växel när jag passerade milen så det vart alltså 15-14-13 och 12 på den sista milen! Tunga ben å värkande lungor men bra riktigt bra träning!!! Me like!
Dagens miltider och effektsiffror vart 1:a milen=14:26/232 watt(2,74 w/kg), 2:a milen=13:33/273 watt(3,22 w/kg), 3:e milen=13:22/283 watt(3,34 w/kg),  och 4:e milen=13:14/292 watt(3,44 w/kg) !!!
Så det så :-)


Har för övrigt beställt ett nytt pulsband eftersom det gamla pajade idag det blev ett Sigma Sport analogt för att teama ihop med Tacxen. Tur jag har ett halvsunkigt Polar pulsband som fungerar så där... Bättre än inget alls!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar