10 september 2014

Jaha då var skadekontrollen av hoj avklarad!



Det blev en hel del på listan.
Jag kan konstatera att Canyonhojen inte kommer att rulla utomhus mer den är skrot!
Sprickor på baksvingen precis där den möter sadelstolpen strax under sadelstolpsklämman. Dessutom sprickor på bakgaffeln på vänster sida där jag hade kadensmätaren säkert därför som den också skrotade i kraschen! Alltså!
Jahaja ! Det å lite till, som sagt det gick fort och det small ordentligt. En notering, hjulen klarade sig bra något skeva bara men ingen synlig spricka eller skada någonstans på dem. Riktning så är de brukbara igen. Helt otroligt med tanke på vilken smäll det vart både på framhjulet när det blev tvärnit i potthålet och även bakhjulet när det slog i efter volten! Nu återstår att bryta arm med försäkringsbolaget så får vi se vad de säger och vart vi hamnar vad det gäller ersättningen den armbrytningen för bli med vänster arm då ;-) Hihihi!!!
Jag funderar på en lösning för nästa år som Danne tipsade om. Jag tycker inte jag har råd just nu att slänga ut massor å då menar jag massor med pengar för att få lös en Specialized Venge 2014 till nästa säsong och det är verkligen hojen för mig det. Nåväl en nödlösning som jag spar massor med pengar på är att byta ut campa systemet på min gamla Specialized Allez Sport till en Shimano 105:a rätt å slätt! Voila! Så har jag en hyfsad och rätt skön linjehoj nästa säsong! Å inte speciellt dyr heller mellan en 6-8 tusen så är Allez Sporten på banan vet ni! Inte dumt alls inte dumt...
Gillar tänket å det håller i alla väder för jag kommer troligen inte att delta i några linjelopp heller vad jag vet. Tempo som gäller för mig när vi pratar tävlingslopp!
Med den strategin har jag dessutom en del pengar över så jag kan göra andra strategiska köp, P2max till tempohojen exempelvis! :-)
Nåväl först kolla med försäkringsbolaget sen börja planera :-)




4 kommentarer:

  1. Ajdå
    Jo kolla med försäkringsbolaget först, hoppas du har ett bolag som vet att cyklar kostar mer än 6000:-, vilket bolag har du?
    Vissa bolag är lite kinkiga med pengar, utan man ska införskaffa så likt som möjligt man hade för att få ut beloppet, och vissa kan ge pengar men då får man bara ut en del av vad det är värt, så allt hänger på vad du har för bolag...

    SvaraRadera
  2. Folksam! Har dock rätt bra erfarenhet av dem så långt!
    Vi får se vad de säger imorgon... Ja det är ju lite så tyvärr de har i alla fall
    tidigare inte haft så stor erfarenhet av våra dyra hojar.
    Men men osvuret är bäst.

    SvaraRadera
  3. Jo folksam ska vara ok, tror maxbeloppet är 40 eller? Trygg-Hansa har ju 50
    Det Folksam kan kinka mot är om du tävlat eller tränat inför tävling, vilket Trygg-Hansa inte bryr sig om så länge du inte har över hälften av din inkomst från cyklingen, och det har ju inte så många :-)
    Skriv gärna en rad hur du blir bemött

    SvaraRadera
  4. Inget problem att jag vurpat på träning. Tävling blir det väl annat va då är det ju via svenska cykelförbundet man måste ta det, licensen innebär ju att man är försäkrad via dem... Nej på Folksam är maxbeloppet numera 20 000 om man tar det på hemförsäkringen!

    SvaraRadera