16 augusti 2014

Distanspass

Idag vart det ett distanspass a la Persön-Ängesbyn-Boden!
Det gillade jag, att cykla något annat än de gamla vanliga vägarna hela tiden lite less på dem bara, förslaget kom från Andreas och jag nappade direkt på det. Vi hojade ut till Persön via Sinken-Bensbyn och sen E4:an upp till Ängesby-korsningen det är 2,65 km på E4:an det går an finns vägren hela vägen mellan om än smal... Sedan upp till Ängesbyn och när vi kom fram till första korsningen efter Ängesbyn, grusväg???? Faan också! Men det kom en bilist från Boden-hållet så vi stannade bilen och frågade föraren om det var grus hela vägen vilket det inte var utan runt 7 km. Den här grusvägen var faktiskt ok för den var ordentligt uppkörd så vi kunde cykla i hjulspåren hela vägen upp till det vart asfalt igen. Sen vare upp till Boden via Svartbyn och vidare till Retro för ett långfika. Både Andreas och jag ville ha mat i oss :-)
Vi satt för ovanlighets skull säkert över en timme å njöt. Sen vare dags att cykla vidare hemmåt då kom regnet! Men vi hade flyt ändå det regnade aldrig direkt på oss utan vi kom cyklande efter regnet, ok cyklarna blev skitiga men inte mer. Inget rent ösregn på oss i alla fall...
Totalen för dagens distanspass, 91,71 km, 166 watt(enl Strava), 3:01:22, 30,3 km/h, 122(73%) BPM och 84 RPM i snittkadens!

Distanspass
Ett perfekt distanspass där vi till och med stannade och fikade en längre stund på Retro!
Jag fick en grundlektion av Instagram av Andreas vilket inte var helt fel ;-)



Gofikat och en glad gubbe!

En reflektion över min strävan att bli ännu bättre jag satt till närmare midnatt igår kväll å la min grovplanering för nästa säsong. Den är klar och sträcker sig till sista september nästa år!!! Det kallas framförhållning det ;-)
Totalt antal timmar för nästa säsong 1 okt 2014 - 30 sept 2015 är 579!
Sen kan ju allt hända men det är vad som är lagt i kalendern... Vad gör ni nästa säsong? ;-)

1 kommentar: