29 juli 2014

Tröskelpass #2

Ja som jag sa så blev det ett likadant pass hem från jobbet förutom att jag valde att värma upp på spinningcykeln inne på gymmet innan jag drog igång högpulspasset hem från jobbet. Samma bana som imorse fast omvänt då ;-)
Har fått göra om min jobbpendlarbana en liten aning eftersom de har grävt av och grusat 97:an en sträcka mellan korsningen till färjan och korsningen till bondgården. Sträckningen är nästa lika lång dock dvs strax över 11 km. Å trots en stark motvind upp till vändet så gick det på bra, riktigt bra snittade 35,7 km/h och hade 140(84%)BPM i snittpuls och 93 RPM i kadens!
Hade ganska precis 40 km/h i snitthastighet på resten av sträckan dvs i runda slängar 6km 151(91%) BPM i puls och 85 RPM i kadens vittnar om ett riktigt högpulspass va!
Totalen blev finfina, 11,09 km, 269watt(3,1 w/kg) enligt strava, 38 km/h, 145(87%) BPM maxpuls 162(96%) BPM och kadens 86 RPM!
Detta passet hem från jobbet är det snabbaste 11 km jag kört på linjehoj ensam så där bara! Formen finns definitivt där!

Högpulspass
Efter det korta men stenhårda passet så valde jag att rulla av och värma ner ordentligt. Det vart hela 12 minuters nedvärmning det. På tips av Jorma kollade jag sista chansen till ett billigare resalternativ till Masters sm trodde han, det vart det inte visade det sig. Tåg tur och retur Luleå-Göteborg med egen sovvagn för att kunna ta med hojen då och hyrbil däremellan till sm:et. Det alternativet slutade med tågresa, hyrbil och bränslekostnad på totalt 6500:-!!!
Så nää det blev inget Masters sm denna sommaren för min del nu är det definitivt, för idag är det dessutom sista anmälningsdagen. Jag får komma igen 2015 då då djäklar är det mitt år ska ni få se... En ny linjehoj om allt går som jag tänkt och ett Masters sm om det så går i Kina har jag bestämt mig för... :-)
Den nya hojen ja det får ni vänta å se, jag kommer inte att kunna presentera den förrän nästa år nån gång kanske först i juni månad men men den som väntar på något gott får vänta som bekant! Jag hoppas det blir som tänkt i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar