30 juli 2014

Rutviksrundan

Mmm! Från sjukhuset via bondgården till kyrkbyn vidare till Rutvik förbi golfklubben åter via Svenaldsvägen förbi Bygårds fiket uppför backen åter till kyrkbyn ner till Storheden via nya terminalen åter Storhedsvägen och Mariebergsvägen hem, exakt 33km!

Rutviksrundan
Totalen blev, 33 km, 55:47, 35,5 km/h, 142(86%) BPM och 86 RPM i kadens.
Om passet då, ja jag valde att värma upp 15 minuter på spinningcykeln på gymmet innan jag startade passet. Sen malde jag på till dess att jag var på väg tillbaks till kyrkbyn försökte mig på en backspurt där för att se hur nära Dannes backrekord jag skulle komma, två säger det igen är fortfarande tvååå sekunder efter spurtfantomen Danne ;-)
Två sekunder kan ju låta lite men si det är det inte mina 21 sekunder mot Dannes 19 innebär 32,8 km/h för mig kontra 36,2 km/h för spurtfantomen det är skillnad det! Jag stod upp å bände å krängde vad jag kunde med både armar och ben men näää fortfarande tvåå sekunder efter dig Danne... :-)
Sen fortsatt malande tills jag var hemma... Klart krylbo!
Å i och med att jag inte kommer att köra så värst mycket mer tempo denna säsong så har jag tagit bort disc covers från powertap-hjulet och skruvat det på linjehojen istället...
Soo what the watt is on the road bike now ;-)

4 kommentarer:

  1. Kul att se att du är tillbaka i träning igen. Du verkar haft bra fart på dagen pass

    SvaraRadera
  2. Det gav sig själv, jag försökte hålla uppe snittet i motvinden vilket jag lyckades rätt bra med. Ett styrkebesked när man snittar runt 34 km/h trots en rätt ihållande motvind.
    Sen vart det bonus sista 5 km:arna hem för då hade jag raksträcka å medvind där gick det på bra snittet uppe i 40 km/h!

    SvaraRadera
  3. Btw, funkar disc covers bra? Hur tycker du att de är jämfört med att köra med riktiga dischjul?

    SvaraRadera
  4. Alldeles perfekt måste jag säga, det är lite pillrigt när man ska skifta å sätta pt hjulet på linjehojen. Man måste först skruva av kassetten sedan skruva bort disc covers å så tillbaka med kassett igen. Men de tempopass jag kört med pt å disc covers har varit som om jag kört med ett "riktigt" dischjul. Ingen skillnad alls faktiskt! Faktum är ju att jag på Mockträsktempot i juli persade på 3milen å det var ju med pt hjulet och disc covers. Jag kan starkt rekommendera det.
    Enda enda jag noterat är att det låter "plastigt" när man kör över gupp å liknande för skramlar liksom disc covers skivorna mot fälgkant för de är ju inte klistrade mot fälgen utan lite spel är det allt! Men själva egenskapen att fungera som dischjul fyller de perfekt! Ja en till sak jag har valt att inte gå ner på lilla klingan fram för då tog innersta drevet på kassetten i disc cover plasten... Men när kör man tempo på lilla klingan fram liksom? :-)
    Hoppas du blev klokare med det.
    Ja en sak till med den svarta powertap hubben med tillhörande adapter så kan jag köra med både 10- och 11-delat kassett på!

    SvaraRadera