25 maj 2013

Luleå tempot

Mmm! Det kändes sletet i morse när jag steg upp å käkade en närande frukost!
Jag tänkte nästan slänga in handduken faktiskt å strunta i att köra Luleå tempot. Men efter ett tag så bestämde jag mig för att åka ut dit å harva mig runt med min slitna lekamen... Morsade på alla cyklister som kommit för att delta, skruvade ihop hojen dressade upp mig för en afton på baal!!! :-)
Ok, ut å iväg på ett uppvärmningsvarv minst 20 min hade jag bestämt! Å där, precis där kände jag att faan det svarar nått ruggigt! Hojen gick som en oljad blixt å benen likaså???? Hur de nu kan göra det efter den tunga träning som jag utsatt kroppen för denna vecka?!?!
Ok gjorde mig redo, startade som 6:a av totalt 16!
Ut från starten ner mot Kallax å det bara flöt på, ser att jag snittade 45 km/h första 5km!!! Det kändes riktigt bra faktiskt! Nånstans efter Kallviken kom motluten nu sjönk snittet  till måttliga 40 km/h i 3km... Sen vändet i Måttsund, några stigningar innan man kom upp på platten å så på igen nånstans där växlade jag ner till tyngre växel gick ned i kadens å började mata! Verkade vara rätt medicin för då fick jag upp fart igen å det rejält! Vinterträningen verkar ha gett resultat minsann!!! Det var inte förrän de sista 2,3 km upp från Kallax i motvind som det vart riktigt, riktigt jobbigt! Starkt!


Målgång, visst är han snygg, ehh hojen alltså :-)
Tack Janne för bilderna!!!


En eloge till alla som kom å körde, kul att vi blev så pass, synd för Erik J från Nybyn som punkterade, men det hör ju till tyvärr! :-(

5 bästa listan!
1:a Måns Berglund, Piteå CK, starkt Måns starkt!
2:a Mats Nilsson, Luleå CK, ojdå! ;-)
3:a Petter Larsson, Piteå CK
4:a Per Nilsson, Nybyns IK
5:a Johan Nordlund, Piteå CK, bra kört Johan 41,7 km/h!!! Ett nytt ansikte för mig i alla fall... Men det säger i å för sig inte så mycket eftersom jag börjar vara såå glömsk!!! ;-)

Bra jobbat allihopa!

Resultatlista, sluttiderna längst till höger!


En bra dag på tempohojen helt enkelt! :-)
Nu äre bara 3-4 timmars distans imorgon så var supertunga veckan klar!! Jihaaaaajjj... ;-)

17 kommentarer:

  1. Bra kört Mats! Bjuder på en espresso på måndag.
    /FR

    SvaraRadera
  2. Åh du är för snäll :-)

    SvaraRadera
  3. Och jag bjuder på en vinare 45 minuter före nästa tempolopp då jag förhoppningsvis också är med :-) Roligt att se att träning ger resultat. Det sporrar mig!

    Kent

    SvaraRadera
  4. Tydligen Kent tydligen! ;-)
    Ååå men jag är ju en beerman jag, inte mycket för viiiin...
    Bra om jag kan sporra dig till stordåd, nu kör vi hjärnet på rekordmilen tycker jag!

    SvaraRadera
  5. Grattis Mazze, tvåa är riktigt bra!
    Ridleyn hamnade i rätt händer kan man säga :-)
    /Håkan

    SvaraRadera
  6. Kör du inte för CK Sävast nuförtiden...?
    Ser att det står Luleå CK i resultatlistan.
    /Håkan

    SvaraRadera
  7. Tack Håkan!
    Jodu, den gick som ett spjut idag som ett spjut!
    Nu märktes skillnaden mot focusen å vilken skillnad, herre gud!

    SvaraRadera
  8. Jo jag gör ju det! Men detta var en licensierad tävling så det borde egentligen stått Team Norrbotten CK och inget annat som rekordmilen i Pite! Vet inte varför han skrivit in våra moderklubbar...

    SvaraRadera
  9. Kul att Ridleyn gör att du får bättre focus på cyklingen, blink, blink :-)
    Okey, så det var en saktionerad tävling.
    /Håkan

    SvaraRadera
  10. Bra kört allihopa, ser att ni tränat fint hela vintern, tur jag slapp vara med, törs nog inte visa mig på nått lopp i sommar alls.
    Tävling, jasså var det tävling. Bra kört satan Mats med så trötta ben, men åt Måns verkar det inte gå göra nått åt. Johan N har nog största utvecklingskurvan i hela...Norrland,grymt imponerande

    Men flaskan Mazze, flaskan, jag tror du är diskad...tur att ingen la in en protest...

    /Stefan L

    SvaraRadera
  11. Jepp!
    Med tillstånd från länsstyrelsen och allt :-)

    SvaraRadera
  12. Stefan: Vad är det med flaskan förutom att den är tom?
    Nått jag missat...

    Nä Måns kör i en egen division stark som få:-)
    Johan imponerade stort!

    SvaraRadera
  13. Det var jag som var cyklande kommissarie så jag hade alla regelbrott i bakfickan redo att hala fram till alla som cyklade fortare än mig, men nu behövdes det tydligen inte. Aeroflaskorna är förbjudna från och med i år. Diametern på flaskorna måste vara minst 4 och högst 10 cm och dom gamla flaskorna klarar nog inte måttet. Nu tror jag ingen protesterar på en Rekordmil men till SM:et bör du nog byta.

    SvaraRadera
  14. Aha! Så pass!
    Nä det klarar inte min flaska nä...
    Jaja tack för varningen Måns, å bra kört hörru! :-)

    SvaraRadera
  15. Hoppas man fortfarande får ha själva flaskstället, för det är ju bara kasta flaskan i diket om man nu får för isg att köra tävling vill säga...dricka är ju helt onödigt under själva loppet
    Måns, får man ha stället kvar? (Hoppas du säger ja annars säljer jag allt...)

    SvaraRadera
  16. Ja jag behöver i alla fall en flaska under själva uppvärmningen för att få i mig sportdrycken, sen under loppet kvittar det ju egentligen...

    SvaraRadera
  17. Jag lovar Stefan, att om du kommer på Rekordmilen får du ha både flaskställ och flaska.

    SvaraRadera