24 maj 2013

Återhämtningspass

Juhupp! Nästan 2,5 timme i sadeln! Jag fick ihop 77km på dessa timmar... Ja det förstås stannade för en good kopp espresso hos min arbetskompis som bor i Bälinge, tack Roger den va god!!!
Hade bestämt mig för hög kadens, låg puls försöka hålla snittpulsen runt 70%!
Jag lyckades ganska bra, 77,4km/2h28min/31,4 km/h /121(72%)BPM/85RPM!!! Mission accomplished! Som det skulle va, lilla klingan fram ganska ofta! Det enda, absolut det enda stället jag fick ösa på var backarna upp till Selet!!! Å det gjorde jag visst riktigt bra! :-)
Totalen uppe i näästan 14 timmar cykel fattas 2 min... 46,5 mil har det blivit hitills!
Förra årets hårda supervecka slutade på 55,2mil och 16h10min!
Sen kan jag bara konstatera att det är full pott på val av träningsvecka!!! Snacka väder man haft hela veckan, en kan verkligen inte klaga... Ja förutom de där dumma vindarna då... Njutit i fulla drag :-)
Nu vila, återhämta sig, äta och ännu mer vila... Å så tempo tempo tempo! Luleå tempot imorgon med start klockan 13!! Vi ses hörrni!
Å även om jag börjar känna av min super vecka så kommer jag att köra så in i h-vete imorgon bara så ni vet :-)

3 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att se hur det går för dig imorgon.
    Själv så blir morgondagen mer av en test.
    Efter att ha legat sjuk förra och början på denna vecka så känns inte uppladdningen optimal.

    SvaraRadera
  2. Jag ska försöka men tror nog att det kommer att ta emot en del efter 5 dars intensiv träning... Ser mer morgondagens lopp som en del i den hårda träningsveckan faktiskt! Men vill givetvis göra bra ifrån mig... Vi kör så länge det håller ;-)
    Vi ses!

    SvaraRadera