26 maj 2013

Distanspass eller Hard Endurance Ride som det står i min planering



Ja så får det bli idag, vi drar iväg runt 9.30 från Gäddviksbron södra sidan. Vi, det är jag och Kent. Han är fortfarande inte helt återställd från sin jätteförkylning å jag är så nedtränad nu så nån fyrkantsserie i den fart det blir är för mycket helt enkelt! Vi väljer att köra ett distanspass istället!
Gäddvik-Avan-Selet-Klöverträsk-94:an-Brännbergsvägen-356-Boden-Sävast-Sunderbyn-Luleå(Kent)!
Det blir så här: runt 32-33 förutom när vi kommer till backar då är det full satsning med återsamling efter dessa klättringar!
Om fler är intresserade av att följa så varsågod!
Happy bikin'
******************************************************************************
Det blev ett tufft distanspass riktigt tufft mest beroende på att mina ben var rejält trötta efter veckans mängdträning men skam den som ger sig, vi möttes upp i Gäddvik sen vare hårt partempo i en mils motvind vi snittade faktiskt 40 km/h där kan man tänka! Redan där kände jag att nuu blire blodigt! Å det blev det!
Tuffa klättringar upp till Klövern via Selet när man kör med Kent, fan va stark du är pöjk!!!
Han körde totalt slut på mig i Selet stigningen så när jag började svamla nått om att kräkas så slog han av,faan! Då skrek jag MER! Kör slut på gubben!!!! Hehehe!!! Sen garvade vi läppen av oss när vi orkade börja prata igen!!! Enades om att skaffa var sitt hus i Solberg, där är det vackert heller hur?

Solberg, Kent gillar läget :-)

Kent the mountain killer!

Å så jag från andra sidan :-)

Ja sen vare bara 94:an upp till Klöverkorsningen, återigen fullt ös, jag såg nått som dammade förbi bara tjoho liksom!
Men man fick i alla fall flexa vaderna om inte annat!
Hade ingen aaaning om att jag faktiskt börja ha nått som kan kallas vader men så äre, schnyggt!!! :-)

Oh yeah!
Efter rekordsnabba nerfarten i vanlig ordning i Pålsträskbacken där det denna gång gick 68,4 km/h som snabbast!! Huu! Så vare dags för Brännbergsvägen igen, motvind igen, suck!!! Det var de långsammaste 2 milen på hela passet sen ute 356:an började vi köra på liite mer igen... Plötsligt snittade vi 35 km/h i 2 mil istället! Sen vare en transportsträcka från Boden ner till Sunderbyn i behagliga 29 km/h för nu är mina ben slut! Tack för en riktigt rolig runda Kent, mycket snack om cykel givetvis men också om livet i största allmänhet, man hinner dryfta en hel del på liite drygt 4 timmar!!! :-) Som sagt tack Kent ett perfekt avslutningspass på min training camp vecka!!!
Å så en av mina tankar kring detta med skoj på hoj! Man märker att man är vältränad när man trots 55mil i bagaget rejält nedtränad kan trycka på ordentligt å sen slå av å vips är man tillbaka igen!!! Faan det är så djävla läckert så det går inte att beskriva i ord, måste upplevas!!! Det var en av de saker jag och Kent kom fram till bland annat under dagens runda. Den bjur vi på till er andra  :-)
Så här efteråt, jag kunde ha valt sämre vecka eller hur? Fanns de som tyckte vadå vara ledig den här veckan det kommer ju att vara skitväder ju, joo tack!!! :-)
Kanonväder varenda dag jag varit ute ehh dvs 7 dar!!! Jihaa!!!
Totalen för distanspasset: 138,55km/861hm/4h33min/30,4km/h/123(73%)BPM/75,4RPM!
Veckototalen: 30 min styrke, 19h26min cykel och 63,9mil avklarade!

En idolbild bara ifall det är nån som är intresserad ;-)
Over and out!




3 kommentarer:

  1. Lät som ett "skönt" pass...man blir onekligen sugen på att börja cykla igen.
    Läkarbesök för mig i morgon. Då kanske jag får lite klarhet vad för skrot man har fått.
    /Håkan

    SvaraRadera
  2. Det var det!
    Hörru! Lycka till!
    Hoppas det går bra nu håller tummarna.

    //Mats

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jadu, enl. läkaren så är det troligen Virus på balansnerven som ställer till det för mig.
    Så vi får se vad det blir helt enkelt.
    /Håkan

    SvaraRadera