27 april 2013

Kylslagen premiär!!!

Djävla skitväder, fan också!
Skjutsade frun till jobbet sen körde jag upp till Seletkorsningen för att göra premiärturen med nya tempohojen genom att köra Mockträsktempot! Sagt å gjort, stod på starten klockan 12:16 med 5 grader och 3-8sm sida mot Nordanvind dååå är man inte stor inte.... Mmhmm!!! Precis! Kan det bli vidrigare joo exempelvis regn! Å det kom som i små portioner utmed mina 30km allt för att sätta en extra krydda på tillvaron...
Nu var jag ju inte speciellt smart, körde ett 30km tempo direkt så där ouppvärmd! Men det var ju så förbannat kallt att jag hade inget val!!! Tog väl cirka halva loppet innan jag fick igång benen någorlunda skulle jag tro!
Men vilken hoj! Det här kommer att bli skoj! ;-)
En massa nytt att ta in för kroppen, det var inte bara kallt idag det var också en del anpassningar att vänja sig
vid... Så liite ont förutom förfrysningsskadorna idag ;-)
De nya faktorerna:
  • Aggressiv ram, lutningen framtill!
  • Något tajtare vevparti, fötterna mer ihop!
  • Vääldigt mycket smalare tempostyrställning för armarna, mina axlar kommer in massor mer mot kroppen men så gjorde det ont också!
  • Sen bara styvheten i hojen, jisses va den är skarp!
  • Meen, man får inget gratis, inget!!! Det är fullt ös som gäller annars blir det inget kul :-)
Körde alltså 30km mot planerade 2x30km! Startade direkt ouppvärmd, det var för kallt för såna tilltag! Så här blev det: 30km/48:02/37,5km/h/143(85%)BPM/75RPM/!!!
Det kan alltså bara bli bättre nu...
För övrigt tog det mig en halv timme i bastun innan kroppen tinat upp, fiiii faan för polarvindar alltså!!!
Men så var då premiärturen med nya tempohojen avklarad!
Skippar troligen de resterande 2 timmarna som stod på planeringen idag, känner inte för nån mer cykling idag. Nu ska Nilsson käka! Go afton!

1 kommentar:

  1. Haha, till och med träningsnarkomanen gav vika i bister vädret. Kul med ny höj...såg att grabbarna grus kör groteskt fort i Karlstad och på Mallis. Blir jobbig tävlings sommar för de som tänkt sig det som sysselsättning.
    Själv äter jag godis i en husvagn utanför Piteå tennishall...

    SvaraRadera