26 april 2013

Joho jaha nähä!

Mmm! Ibland går det inte riktigt som man vill... Idag är en sådan dag... :-(
Börjar med att jag får ett mail när jag sitter å käkar frukost, slår upp mailen i mobilen och får beskedet att min planerade samåkning med Christian till veteransm i Ystad inte blir av... :-(
Sånt som händer men likafullt tråkigt!
Jag får nu ta mig en funderare på hur jag eventuellt tar mig ner till Ystad med två hojar, vår bil behövs hemma  så äre bara så att, Ystad någon??? :-)
Nå om det nu inte skulle bli vsm så blir Gottne i början på juli och Norrländskan i Sundsvall senare i höst mina huvudmål...
Morgonpasset då, joo det var ett kylslaget sådant men till min förvåning frös jag över huvudtaget inte alls :-)
Visst det var kallt i luften men jag hade tydligen klätt mig perfekt för inga förfrysningsskador what so ever ;-)
Enligt Strava förresten så var det nollgradigt på turen i morse! Mmm syyn! Kändes definitivt som nån grad minus ändå! Återstår ett em-pass med några fler sprinter. Jag körde 3st nu på morgonen när jag blivit liite varm i kläderna... Kvarstår ett antal till nämligen 7st!!!
Cyklingen hem gick i vindens tecken minst sagt, medvind ut till vändet, 12km! Där snittade jag 37,5 km/h!
Men sen, apapap! Sen 15 km hem i 28,4 km/h!  Inte nog med att vinden var stark den var kall också... Brrr!! Faan så kall!
Mmm, men några kurvsprintar vart det trots allt enligt planeringen, fast jag vågade inte riktigt köra all out effort med tanke på allt grus... Men gott nog!
Nu middag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar