2 april 2013

Easy ride

Mmm det är luugna gatan idag, easy ride innebär lugnt å fint rullpass... 1,5 timme trainer när man kommer hem från jobbet i eftermiddag. Sen är det de som provat på att cykelpendla med racern till jobbet imorse :-)
Modigt! Jag riskerar inte en omkullkörning så därför väntar jag en eller annan vecka på isfria småvägar från mig till de större vägarna, det är dessutom ett ymnigt vattenflöde över vägen bredvid kläppenskolan som fryser till is vid minusgrader(tidig morgon) som inte torkar upp förrän snödrivan den jättelika tinat upp :-/ Å det är min enda väg ut till 97:an... Så för min del är det Big No No vad det gäller pendlarcykling med racern än så länge...

Valde att köra dagens Easy ride i en liite annorlunda form, 15 minuters block, lilla kakan fram och 15 bak. Växlade upp till 14:s växel för nästa 15 minuter, 13:s växel osv upp till 11:ans... Körde på så till 1h15min var avverkade, sen 15 min nedvärming!


Imorgon: Raggarintervaller, tufft å hårt som sig bör ;-)




Så vare bara 3 dar kvar till Arcus då!!! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar