29 mars 2013

Brr it's cold out there

Ja i alla fall när jag drog igång runt 09:40 imorse :-/
Så kallt i vinden att jag tänkte vända vid sporthallen i Sunderbyn redan efter 1km :-(
Men så tänkte jag att va fasen, nu kör vi till färjeläget i alla fall så får vi se.. Å väl där så fortsatte jag över isen, dock på sidan i snön inte på blankisen inte det är mina dubbar för få för. Provade men tappade fästet direkt här behövs det Nokian däck sanna mina ord :-)
Nå väl i Avan så kändes det klart bättre så det blev en fortsättning upp till Selet, vidare efter Mockträskvägen upp till Boden, ville kolla av vägen och passa på att mäta  av den tänkta temposträckan, kan meddela att Mockträskvägen inte är klar för racer än på några veckor...... Så det blev upp till punkt 49 eller vad ni Bodensare kallar den, där stannade jag för en kort, då menar jag kort paus för att få en bar i magen å lite vatten samtidigt! Tog en bild, inget märkvärdigt! Jag håller med en annan bloggare, när jag är ute å kör så tränar jag inte faan har jag tid å ta vackra bilder! ;-)



Matrast vid punkt49(tror jag) :-)
Efter den korta pausen ut på Avanvägen igen ner till Avan, fyy faan va jag frös efter stoppet!!! Så in med en tyngre växel, åå dynga på bara! Jorå värmen återvände i både fingrar å bröst! :-)
Sen tillbaka över isen men på sidan av i snön, klarade mig nu också :-)
Upp till sjukhuset, vidare till Kyrkbyn ned mot Statoil, å sen Mariebergsvägen hem!
Totalt, 71,61km/2:44:12/26,2km/h/129(77%)BPM!

Rundan idag lite drygt 7mil!


Dä va dä! Ett riktigt bra pass, jag kanske drog igång liite tidigt! Kände runt 12-tiden att det blev klart mycket varmare att vara ute! Det är väl egentligen inte för kallt det är bara det att när man drar upp hojen i 30km/h så bidrar fartvindarna tillsammans med de 5ms till några extra minusgrader :-(
Skulle nog behöva en liite bättre vår/höst mtb helt enkelt men men den får duga :-)

2 kommentarer:

  1. Ta bort stödet så blir det 2kg lättare :-)
    Cyklar med stöd kör man till mataffären med å köper mjölk...

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju det ;-)
    Men det blir kvar är ju min pendlarhoj till jobbet
    å då behövs stödet. ..

    SvaraRadera