6 augusti 2011

Underbart är kort, VSM sista dagen

Så var det dags för tredje och sista dagen på veteransm, linjelopp 80km, 10 varv...
Klockan 08:00 släppte starten iväg oss, fullt ös från början... Första lilla backen efter 2km var det direkt några som fick problem i eftersom det gick på i över 40 km/h...
Sen ut på den del av banan som hade lite dåligt underlag som började i en brant nedförskörning efter 3km i över 60km/h och så ut på långrakan där det gick ihop i klungan...
Vänster ut på väg tillbaka och så kom backarna förbi vapnö kyrka upp till s-kurvan mot start och målområdet!!!
Ut på andra varvet i samma höga fart och allt känns perfekt, första lilla svängen vänster in i kurvan med höög fart å så PANG!!!
Ekerbrott och ett skevt framhjul, ridå!!!
Där var mitt VSM över :-(
Men jag är inte ledsen bara lite besviken att jag inte fick fullfölja alla tre disciplinerna men så kan det gå ibland!
Ibland har man tur och ibland inte...

2 kommentarer:

  1. Tråkigt men det var ju utom din kontroll att det skulle hända. :-(
    Du får istället glädja dig åt föregående dagars fina resultat och se fram emot nästa gång. :-)

    SvaraRadera
  2. Jepp!
    Dessutom vet jag nu vad som saknas för att komma dit upp!!!
    Bara att försöka få till det till nästa år ännu bättre... Jag är inte missnöjd men vill komma liite högre...
    Ska försöka igen, skam den som ger sig heter det :-)

    SvaraRadera