5 augusti 2011

VSM resan Halmstad del4

Partempo idag!!!

Så var det dags för partempo, jag och Stefan hade gjort upp en gameplan...
Han ska trycka på i nedförskörningarna och jag drar på platten och i motvinden...
Jag tycker vi lyckades perfekt med vår körning idag, Stefan körde bra i utförskörningarna där hade jag fullt upp med att hänga med :-)
Å i motvinden tog jag långa förningar som också kändes bra, i slutet på 2 mils banan kom vi till dubbelbacken upp till s-kurvan innan mål där vi delade på jobbet. Stefan tog hand om spurten som vi kommit överens om och det gick undan! Perfekt!!!
Vi slutade på 9:e plats av 16 startande par på tiden 28:43
Kan inte säga annat än att det gick riktigt bra, över förväntan faktiskt. Vi körde bra ihop, riktigt bra växlingar, inga missförstånd alls... Vi passade bra ihop där båda kände att den andra tog ansvar och körde så länge man orkade...

Jag och Stefan i starten

Nu drar vi igång, jag närmast kameran


Nervöst innan start



Alla resultat hittar ni här
h30 per o janne 27.35, 6:a
h40 stefan o mats 28.43, 9:a
h40 måns o micke 28.55, 10:a
h50 hans o stig 29.03, 6:a
h65 anders o roland 30.10, 3:a

Anders och Roland tog tredje platsen i H65, starkt jobbat gubbar!!!
Nu återstår linjeloppet imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar