10 november 2014

Eftermiddagspendlingen hem

Gick i halkans tecken! Jisses va det var halkigt. Men det har varit plusgrader hela dagen så det fanns massor med isfläckar med vatten ovanpå! Här gällde det att ha tungan i rätt mun ;-)
Ja jag cyklade något längre hem men också vääldigt mycket försiktigt! Har inte råd att gå omkull vet ni så det är till att hålla sig på hojen då...
Nå det blev 22,97 km, 59:51, 207 watt, 123(72%) BPM och 80 RPM! 23 km/h får anses var hyfsat bra i halkan som råder. Fick fasen ihop liite drygt 4 mil på jobbpendlingen idag inte fy skam inte!

Jobbpendling hem
En observation jag gjorde när jag kom ut från sjukhuset och skulle starta passet klockan 15:34 va mörkt det var!!! Jisses amalia! Kolsvart! Utan mitt kanonlyse  Magicshine MJ816 på 1400 lumen så hade jag inte kunnat cykla utmed vägen hade varit förenat med livsfara dels för att bli sedd av mina medtrafikanter men också att hinna se isfläckar i tid å antingen väja eller sakta ned!

Skulle haft mörkerseende som Vin Diesel fr filmen Pitch Black!
Väl hemma dusch och mat sedan ut igen på garageuppfarten med 29:ern å tvätta av den för ojj va skitig den vart idag! Fick bli en svamp å en hink vatten, bättre än inget alls tänkte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar