15 september 2024

Söndag

Jag inledde söndagscyklingen med att cykla solo i 7km på 11:37 snitt 36,2km/h 212Watt(2,44w/kg) 119bpm och 72rpm. Sedan mötte jag Coco-crew och vände om och cyklade med tätgruppen resten av passet 46,5km på 1:09:24 snitt 40,2km/h 221Watt(2,54 w/kg) 130bpm och 71rpm! Ett stenhårt pass, phuhu tror Coco-crew var över 1 minut bakom oss i täten inte många kvar på slutet 5-6 stycken. Hårdaste avsnittet på passet var de avslutande 8,14km:arna som gick på 12 minuter blankt snittet var då 40,7km/h 235Watt(2,70w/kg) 136bpm och 72rpm!
Till min glädje så är tickandet från vevpartiet helt bort. Stefan sa av vevpartiet hade börjat glappa han fick dra åt det lite så nu är det tyst bara mitt flåsande när jag sitter där och trycker på.
Avslutningsvis så valde jag att cykla med nya gravelbiken utomhus de sista snudd på 21km:arna. For runt lite hit å dit, först ner plantvägen upp utmed elljusspåret in på cykelvägen förbi skolan-sundis vidare cykelvägen ner till kläppen upp igen mot cykelvägen genom byn ner mot sjukhuset rund detsamma nordanträskvägen till färjeleden och därifrån gamla bodenvägen hem igen via grusvägen vid elljusspåret och hem.
Därmed är veckan som gått klar! Det blev, 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar