15 juli 2024

Landsvägshojen innan regnet

Ja jag passade på att cykla ett pass med landsvägshojen innan regnet kommer. Skön temperatur för att träna även om jag mer gillar riktigt varmt väder. Sol till och från men allt eftersom så mulnade det mer och mer, regnet är nog inte alltför långt borta. Jag valde att cykla upp mot sjukhuset några varv runt sjukhusvägen och kretsloppet. Sedan upp till färjeläget och upp igen tillbaks till sjukhuset ytterligare några varv runt där innan jag drog mig via mariebergsvägen ner mot stadsö, hela övägen tillbaka ut på mariebergsvägen sedan ett varv runt hammarenvägen-mariebergsvägen innan jag svängde upp där hemma. Siktet var egentligen 45km men si det vart 51,6km på 1:45:56 snittade 29,2km/h samt 190Watt(2,18w/kg) 112bpm och 80rpm! Sista 15km något högre tempo, cyklade jag på 28:30 snittade 31,7km/h 228Watt(2,62w/kg) 121bpm och 81rpm det var rätt hårt ser att jag på det avsnittet hade +4,67% decoupling dvs driften mellan puls och effekt! Över 5% då har man kört för hårt över sin nuvarande nivå. Jag ligger alltså högt men inte för högt, skönt pass inledningen var desto lättare där har jag på första 15km:arna -11,33% i decoupling väldigt lätt alltså.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar