8 juli 2024

Förmiddagens cykelpass på landsvägshojen

Jag valde idag att köra mitt första cykelpass med min Specialized Allez Sport. Trots mörka moln så var prognosen mulet men inget regn och se så blev det inte en droppe under mitt pass på 40,4km i 1:31:24. Cyklade in till stan svängde vänster framme vid badhuset för det var avspärrat in mot stan för någon festival. Därifrån upp mot Lulsundet innan jag vände vid badet samma väg tillbaks fram till CircleK där jag svängde höger upp mot järnvägsövergången och vidare upp till kyrkan. Bodenvägen in till Byn förbi Kläppen till parkeringen utmed järnvägs hållplatsen. Vände tillbaka hemmåt därifrån med en skön känsla i kroppen. Ett bra pass där jag gick på i moderat tempo, inte riktigt fri från slem i bihålor och ibland harklar jag upp slem från lungorna också men stadigt bättre. Ganska skönt att bara mata på så här. Som sagt 40,4km på 1:31:24 347hm snitt 26,5km/h och 152Watt(1,75 w/kg) samt 110bpm och 79rpm!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar