5 maj 2020

Nu uppe i 4 veckor utan antibiotika, träning på trainern i garaget och en renoverad landsvägscykel på g!

Mmm gårdagens provtagning visar att sänkan fortfarande är på hälsosamt låg nivå den har inte stigit alls. I och med det så är det nu 2 veckor till nästa provtagning och därefter läkarkontroll i början på juni månad. Förutom det så har jag från och med igår gått upp till heltid, phuhu! Det var jobbigt som fasen de 2 timmarna till för att komma upp i heltid kändes så det blev vilodag från träning igår, benet mer svullet också. Idag blir det träning igen hur och vad jag kör får jag se. Det känns till och från i benet hade mer ont igår också efter heldag på jobbet. Sedan så ringde Stefan och berättade att min gamla Specialized Allez som hängt i friggan nu är färdigrenoverad! Jag har alltså en landsvägscykel i stallet igen, om och när det eventuellt kan bli någon utecykling i sommar? Tveksamt, inte i stadsmiljö i alla fall om möjligt utefter mockträsk- och klöverträskvägarna i så fall, bil till selet och cykling därifrån då. Men det är fortfarande inte självklart jag får se hur benet känns och vad läkarna säger efter nästa besök och en eventuell slätröntgen. Men en klart positiv känsla i kroppen trots mer ont i själva benet, jag får kämpa på helt enkelt.
Tredje dagen på heltid och helt klart jobbigare för benet, så pass att jag känner att jag måste dra ner på intensiteten i träningen för jag har mer ont nu. Förhoppningsvis ger det med sig med tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar