15 april 2020

1 vecka utan antibiotika

Ja jag slutade med antibiotikan efter ronden med läkarna förra tisdagen så igår var det en vecka utan medicinering och provtagning på Hälsocentralen för att kolla upp värdena framför allt CRP som skvallrar direkt om en infektion finns i kroppen men igår så låg den på sitt låga värde som den gjort under hela min antibiotikakur. Så än så länge ok, jag fortsätter träna på och jobbar nu 75% dvs 25% sjukskriven ska om allt går som planerat upp på heltid 2 maj. Så lite drygt 2 veckor kvar av min låånga sjukskrivning. Fortsatt så går det sakta när jag ska gå och smärta finns i fot- och knäled. Kan dock röra mig och gå bättre än tidigare om än fortfarande en bra bit bort från helt normal gång. Cykelträningen på trainern går förbaskat bra måste jag säga. Har faktiskt börjat stå upp lite granna i vissa stigningar så men inte alltför långa stunder, rätt häftig känsla dock att kunna göra det för inte så länge sedan gick det inte alls. Det är nog mest tack vare att hojen är fastlåst i trainern som jag kan stå upp tror inte det fungerar utomhus än på ett tag. Så är läget för nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar