21 juli 2019

Starka grejer klippning och kryckor

Ja idag vart det både det ena och det andra. Jag har igår kväll beslutat mig för att ta bort en morfin tablett av tre från kvälls/nattdosen. Givetvis innebar det abstinens inatt sovit skitdåligt kryp i kroppen och svårt att slappna av. Å det är bara en minskning från totalt 30mg morfin till 25 mg... Skynda långsamt säger man å så lär det bli jag får nog låta det gå några dar innan jag tar bort en femma till från morgondosen. Men positivt att det inte gjorde mer ont än tidigare trots minskningen. Sedan på morgonen efter frukost har min dotter klippt mig med ett riktigt bra resultat hon är grym på att klippa mig jag är supernöjd.
Hur jag blev klippt? Ja ute på gräsmattan i en trädgårdsstol, dit jag tog mig på kryckorna nerför trappan från altanen, jajemen! Känns stabilt nu väntar återbesöket till ortopeden imorgon måndag för att få besked om hur jag fortsatt ska ta mig tillbaks till ett liv på 2 friska ben!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar