23 juli 2019

Så här är det!


Jag har bestämt mig för att lägga bloggen på is så länge...
Eftersom jag inte längre kommer att tävla eller träna för masterstävlingar så känns bloggen onödig. Jag kanske ändrar mig vem vet, ja vad det gäller bloggen inte tävlandet och tränandet på våra svenska vägar absolut inte mina nio liv är nu förbrukade så nu får det vara nog. Sedan smärtan jag fått bära efter olyckan och allt min familj får försaka när jag är justerad och inte kan vara delaktig i allt runt ikring är också något jag tänkt på det räcker liksom.
Igår var det återbesök på ortopedmottagningen för att ta bort agrafferna(klämmorna) som hållit ihop opsåret till dess det läkt så pass. Det kvarstår 2 infekterade områden på de 2 största opsåren som jag hoppas läker ut annars måste jag kontakta ortopeden och åka in igen.
Såg förresten för första gången en röntgenbild på mitt ben när jag kom in till ortopedläkaren. Jävlart va skruvar det sitter i benet, 2 långa skenor en på var sidan samt en bygel  å så en massa skruv som håller ihop det hela. Helt otroligt att de fått ihop det nu när man såg hur många frakturer det var. Nu förstår jag varför operationen tog 4,5 timme istället för 2 som de först trodde...
Vad som nu gäller är att jag kan börja belasta benet, cykla samt göra stretchövningar för fotleden för den är helt stel. Jag kan till exempel inte stå med bägge fötterna i golvet bredvid varandra utan högerfoten får jag stå på tå på för att jag inte kan flexa fotleden för tillfället. Så det är en tung sommar/höst som väntar med massor med rehab men det är bara att lägga manken till. Nackdelen som jag fick erfara igår eftermiddag efter besöket på ortopeden och alla stretchövningar är att smärtnivån ökar givetvis efter dessa. Men jag har inte ökat morfinet utan istället tagit alvedon när det känts som jobbigast är nu nere på 20 mg morfin per dygn ska minska 5 mg nästa måndag.
Ja så är läget jobbigt ont stelt men fan heller att jag ger mig!
Vi kanske hörs framöver! Jag kanske slänger ut något när jag känner att det finns något att skriva om men för nu räcker det, ha en fortsatt bra sommar!
Å hörrni var rädd om varandra där ute!!!

3 kommentarer:

  1. Lycka till med allt och kämpa på. Hoppas vi ses på zwift framöver

    SvaraRadera
  2. Tack! Det gör vi säkert så snart jag är på benen igen!

    SvaraRadera
  3. Så tråkigt med alla dessa skador och jag förstår att du känner dig uppgiven. Jag hoppas dock att du kan uppdatera någon gång då och då så vi får höra hur det går för dig. Förhoppningsvis har du också fin cykling framför dig i framtiden. Sköt om dig!

    SvaraRadera