19 december 2018

Hem från jobbet en längre runda och därefter ett stenhårt trainerpass innan middagen

Det var fullt ös från det jag klev på cx:en utanför sjukhuset till dess jag klev av trainerhojen i garaget! Jag körde först hem från jobbet via bondgården vid 97:an vände där och kom in på cykelvägen vid kråkberg därifrån ner till stadsön innan jag vände åter upp till byn! Fick ihop hela 15,7 km innan jag klev av där hemma. Utomhuspasset i Relive!
Direkt ombyte till trainerkläder och dra igång ett stenhårt tempopass i 40 minuter innan jag skulle brassa middag till mig och kidsen som är och hälsar på nu, frun jobbar kväll!
Sagt och gjort 40 minuter senare så var det sjukt hemskt jobbiga tempot klart! Jag hade på 40 minuter fått ihop de 5 varv som det ena målet det andra målet var att om möjligt försöka gå under 8 minuter per varv i snitt vilket är extremt jobbigt. Jag hade per varv 8:17, 7:57, 7:43, 7:45 och slutligen 7:33 det ger en medeltid på 7:51 per varv och 335 watt(3,9 w/kg)! Jag klarade alltså av bägge målbilderna! En sån påfrestning att jag ett tag tänkte ge upp men gav mig fan på att fortsätta å se på fan det gick ju! Fick totalt ihop 1:43:08 på dagens träning och månadsmålet nu uppe i 44:40 vilket är 70% av de planerad 64 timmarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar