14 november 2018

Ett morgonpass med lite strul

Mmm jag valde att cykla ner till Circle K innan jag vände åter mot jobbet. När jag kommit till Stadsön igen så ser jag att lampan för 25% kvar börjat lysa så slår jag över till att köra den på 50% av full ljusstyrka istället men lik förbannat slocknade den helt efter bara 41 minuter alldeles utanför sjukhuset... Inte bra om den inte håller laddningen bättre än så blir det ett återköp hos XXL då är den inget för mig. Passet ett typiskt morgonpass bra känsla inte så hög belastning mer ett rent pendlarpass till jobbet liksom. Jag har nu satt lampbatteriet på laddning tills dess jag ska hem i eftermiddag och håller det inte mer än så här då också så åker jag nog till XXL och lämnar igen den.
Kan nog bli ett dubbelpass efter jobbet för att jag ska få ihop mina timmar.
Update!
Ahh tror jag förstår logiken på de blinkande dioderna som indikerar 25%, 50% respektive 100%:
Under laddning blinkar 25% tills batteriet är laddat till 25% då lyser 25% dioden fast. Det står det inget om i användarhandboken som följde med lampan??? Nu vart det precis fast sken på 50% efter 3,5 timmes laddning nu återstår de sista 50% till fulladdad. Så det enda som det stod i användarhandboken laddningstid: 2,5 timme. Yeah right!
Passet i Relive!

2 kommentarer:

  1. Magicshine...köp en Busch & Müller i stället! Jag kan och jag vill rekommendera att du väljer en Ixon IQ Speed Premium.
    Kostar en slant, tar några dagar innan paketet är hemma - men sen blir att bra!

    SvaraRadera
  2. Ahh! Om detta nu inte fungerar så ska jag kolla in tips, tack så mycket!

    SvaraRadera