13 november 2018

Dubbelpass efter jobbet

Mmm så blev det för när jag cyklat med cx:n från sjukhuset och var i korsningen till färjevägen för att cykla ner till färjeläget så slocknade den nya framlampan poff så där bara! Så där var jag utan framlyse i mörkret med bara ett  baklyse som fungerade. Jag vände tvärt och körde de återstående 7 km så försiktigt jag kunde med 5 km kvar kom jag ju till mer upplysta områden och såg lite bättre höll mig då uteslutande till cykelvägarna för att inte bli påkörd av någon bil. Läxan lärd ladda lampan på jobbet om du vill ha lyse hela vägen hem, nu höll laddningen i ganska exakt 1 timme och 21 minuter på 100% effekt inte riktigt de 2 timmar det stod i instruktionsboken...
Passet i sig vart som synes lite avslaget i och med mörkret men det gjorde inget för hemma stod trainerhojen å väntade på min ankomst.
Det vart totalt 4 jobbiga intervaller 1:a intervallen 12 minuter 131(80%) bpm 353 watt(4,2 w/kg) och 74 rpm i kadens!
Andra intervallen 2:20 127(77%) bpm 344 watt(4,0 w/kg) och 73 rpm i kadens!
Tredje intervallen 2:29 132(80%) bpm 367 watt(4,3 w/kg) och 76 rpm i kadens!
Fjärde och sista intervallen på 5:53 133(81%) bpm 365 watt(4,3 w/kg och 75 rpm i kadens!
Fy faan så jobbigt riktigt riktigt hårda intervaller jag fick verkligen ta i så jag snudd på kräktes det brände nå så ini h-vete i lårmusklerna men det var bara att bita i och strunta i smärtan.
Med det så var dagens träning till klar.
Fick totalt ihop 2:24:22 i träningstid för dagen. Veckan uppe i 3:51:36! Månadstotalen nu uppe i 28:34 vilket är 52% av totalt 55 planerade timmar!

1 kommentar:

  1. Det tar några laddningar innan batteriet ger full effekt.
    Bra jobbat idag mats.

    SvaraRadera