16 september 2018

Kylslaget förmiddagspass!


Fy fasen så kallt det var brr! Enligt Garmin cykeldatorn 10 grader över hela rundan. Mest jobbigt var de iskalla vindarna som plågade mig för att de var just kalla... Körde med Highvis väst och arm- och benvärmare som synes. Ingen bil som trängde mig idag. Valde att cykla ner till Storheden vidare in till Luleå över Bergnäsbron och ut mot Gäddvik. Upp till korsningen i Avan, vänster där och vidare upp till Tälltjärn innan jag strax därpå vände för att hinna med färjan över till Norra vilket jag hann. Men jisses så jag frös på överfarten... Upp till 97:an och därifrån till kommunskylten Luleå/Boden där vände jag och cyklade ner till sjukhuset, Kläppen och hem till Byn!
Så såg passet ut jag är nöjd fick ihop hela 2 timmar i den kalla vinden ett rent grispass ingen klädje what so ever när det är här pass kallt. Fanken också nä det lär bli mer trainer nu framöver. Jag vart så frusen att jag var tvungen dra igång bastun, guud så skönt det var! Hundra gånger bättre än träningspasset utomhus. Jag mötte några tappra som var ute samtidigt först Anders B som var på sitt tempoträningspass som vanligt, stark ungdom det där :-)
Några km senare mötte jag två cyklister till som jag kände igen Per A och Jan-Erik F. Nu mötte jag inga fler kändisar.
Totalen för veckan 12:08:38 inte så illa!
Passet i Relive!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar