16 augusti 2018

Jobbigt motvindspass med en krona över passet för dagen!


Mmm kryptiskt så det förslår ni kommer att fatta strax jag hade ganska precis 10 km medvind resterande 19 km var det motvind 6-12 m/s sydlig så det vart ett jobbigt men bra benträningspass. Nu till rubriken, när jag så småningom kom ner till Kyrkbyn i Gammelstad så insåg jag att det blåste medvind från Bistron upp till kyrkan så ner till kyrkogården å så upp till kyrkan för fulla muggar allt jag hade i benen. Jag cyklade backen två gånger å se på fasen på andra försöket vart det visst ett KOM på segmentet!!! :-)
Därav kronan över passet(KOM)! ;-)

Strava beräknade snitteffekten för segmentet till 532 watt(6,3 w/kg)!
Som sagt ett jobbigt benpass där jag trots motvinden jobbade till mig ett snitt på 30,9 km/h!
Dagens totala träningstid slutade på 1:49:42! Veckans ackumulerade träning uppe i 5:17:07! Månadens total nu 28:21:21.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar