17 augusti 2018

Vilken morgon va!

Värme i luften igen fick stanna å ta av mig ben- och armvärmare det vart ju varmt igen. Upp till Cirkle K förbi kyrkan gamla bodenvägen tillbaks mot byn och vidare ut till färjeläget innan jag vände tillbaka mot sjukhuset och jobbet. Ett riktigt skönt morgonpass men nu ger jag mig KOM-jägaren Roger tog tillbaks KOM:et Kyrkbacken igår inte fullt 3 timmar efter att jag satt det. Han såg väl att han tappat det å åkte ut å tog tillbaka det nu 3 sekunder bättre än mina 31 sekunder det tar jag aldrig tillbaks. Nu när jag cyklade förbi kyrkan så mäktade jag med 32 sekunder. Sedan från kyrkan till järnvägen 3,5 km på 5:11 vilket är min femte bästa tid har som bäst där 4:58 s inte så illa.
Som synes nästa 50 minuter av ren njutning det här var ett bonuspass även om mina bihålor inte är ok, ser mörkt ut vad det gäller morgondagens DM tempo men osvuret är bäst. I nuläget så ser det ut som att jag nog ändå kör tempoloppet imorgon kroppen verkar vara i ordning igen :-)
Sedan att det är en rejält kuperad bana får man ta. Blir för övrigt troligen sista tempoloppet i H55 klass eftersom jag nästa år går upp i H60!
Passet i Relive!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar