7 juli 2018

Fortsatta problem med hojen...

Mmm jag hann ungefär 2 mil i den håårda motvinden innan det sa klonk en gång och det kändes som bromsen var på??? Efter några sekunder släppte det och jag kunde fortsätta hoja, kollade noga allt men inget såg galet ut. Motståndet det vanliga ja förutom den starka motvinden 12 m/s nordvästlig vind! Efter ett tag så började dock det att klicka från cykeln pedalerna, vevpartiet eller bakhjul ja vem vet? Faan så less jag börjar bli! Inte ett pass utan problem numer. Ska börja med nått annat istället gång kanske? :-(
Passet vart i alla fall ganska exakt 3 timmar och 9 mil mestadels i en stenhård motvind 112 i TSS på dagens pass! Veckans träningstid nu uppe i 15:29:47 och 516,28.

Vägen från korsningen i Flarken förbi Edet Syden och Mjösjön är nyasfalterat så det går att cykla runt via Norra Svartbyn igen det var den väg jag tog! Sedan ner från Boden åter till Byn.
Passet i Relive!


Update!
Ehh! Jag satte upp Vengen i mekstället sedan gick jag igenom precis allt ja allt! Rengjort bakväxel, framdrev, kedja och kasset kollat hjul kollat att Garmin Vector pedalerna sitter som de ska med rätt moment och även kollat framhjulet allt ok. Testrundan efter allt detta säger: Tyst! Inte ett pip! Jag hoppas verkligen det fortsätter så.

5 kommentarer:

  1. Du har verkligen fått en cykel med dålig karma!!!! Tråkigt med allt strul du haft nu. Men bättre med cykel strul ön brutna ben iallafall ????

    SvaraRadera
  2. Ja fast nu är jag less!!! Efter rengöringen så är cykeln tyst för tillfället i alla fall. Återstår att se om det börjar låta igen på nästa pass då...

    SvaraRadera
  3. Väldigt tråkigt med allt strul med hojen. Du får lämna den till Jorma för genomgång.

    SvaraRadera
  4. Ja jag är inne på det om det inte är tyst nu. Verkar vara som du säger en cykel med dålig karma...

    SvaraRadera