23 maj 2018

Hem från jobbet!

Jahapp! Så var dagens träning klar i stort sett snabba ryck hem!
Jag bjöd frun på middag på restaurang för att fira vår bröllopsdag idag :-)
Detta gjorde att jag fick ha lite bråttom hem eftersom frun ska jobba natt sedan och vill hinna hem å sova några timmar innan hon ska gå på passet sitt! Alltså kort hårt hem fick det bli.
Å kort å hårt blev det.

Matade på så pass bra att jag körde 16,19 km på 27:10 vilket ger en snittfart på 35,8 km/h med 128(78%) bpm och 233 watt! Kan vara att högprofilhjulen gjorde sitt till den höga farten i vilket fall ett hårt pass riktigt hårt! Tre riktigt hårda segment med riktigt bra tider färjebacken där var jag bara 12 sekunder från personligt rekord!1,14 km på 1:53 ger 36,3 km/h 324 watt(3,8 w/kg) 134(82%) bpm!
Å det andra var något kortare backen till kläppenskolan som mäter 400 meter på 33 sekunder vilket är en tangering av mitt pers! 44,3 km/h 419 watt(4,9 w/kg) 136(83%) bpm !
Tredje och sista segmentet 780 meter upp till rondellen 1:10 vilket är 4 sekunder från personligt! 40,1 km/h 368 watt(4,3 w/kg) 137(84%) bpm!


Passet i Relive!
Målet för månaden på planerat 50 timmar nu uppe i 44:26 vilket är  89% av totalen.
Har så till slut bestämt mig och det blir hyrhoj på Mallorca jag tar inte med mig cykel utan hyr av Huerzeler ett stenkast från vårt hotell. Blir enklast så jag kör ju själva och utan ambitioner som sagt tävlar ju inte licensierat i sommar så det känns som det spelar inte så stor roll den här gången egen eller hyrhoj. För övrigt 2 träningsdagar kvar här hemma torsdag fredag innan det är resdag och vilodag till Mallorca innan jag hämtar hyrhojen på söndag. Så nu äre nära minsann :-)

2 kommentarer: