18 maj 2018

Efter gårdagens vilodag


så sitter jag och funderar kring det här med om jag ska träna eller ej idag fredag. Varför jag funderar är för att sommaren som bekant är på ingång och därav har jag de senaste dagarna haft det rätt jobbigt med min allergi! Kliande näsa, svidande ögon och nyser som vore jag förkyld. Å som inte det vore nog så håller de på med att avverka sly precis utanför fönstren på arbetsplatsen och värst av allt de kör bort skräpet via vår matsal??? Det är en innergård med få utgångar. Såå extra utsatt eftersom min arbetsplats inte är långt från matsalen. Kan det bli värre nää tror inte det. Hade känslan igår när det började på allvar att: Näää inte förkyld nu en vecka före avresan till Mallorca men nu är jag ganska säker på att det är allergi. Får se hur jag tacklar den idag har givetvis försökt medicinera mig för att om möjligt rida ut eländet. Allergisk mot björk, gråbo, al ja i stort sett allt som är grönt kan man säga plus en massa annat pälsdjur, damm, kvalster...
Såå jag pendlarcyklar inte idag heller av ovan nämnda orsak minimal exponering. Kan dock bli så att jag drar av ett trainerpass om jag under dagen lyckas hålla allergin i schack återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar