19 maj 2018

Så äntligen då!

Efter några dar med skitjobbig allergi så kändes det bättre när jag vaknade imorse så jag beslöt mig för att köra ett träningspass då. Det vart 10 mil cyklade först ner till Karlsvik och över Gäddviksbron där var det motvind vill jag lova så upp mot Avan nu gick det lite lättare igen vänster i Avankorset upp mot Selet och nu gick det om möjligt ännu tyngre. Seletkorsningen höger uppefter Mockträskvägen till Punkt 49 å det var nu jag började höra ett svagt klonk klonk som lät som det kom från vevpartiet!?!? :-( Ja det hördes så fort jag stod på och körde hårdare. Punkt 49 ner till Avanvägen och höger för att hoja tillbaks mot Avan och Gäddvik. Halvjobbigt så där ner till Gäddvik över bron igen men nu något lättare :-)
Uppför backen till Karlsvik ner mot Storheden därifrån Nya Terminalgatan upp till Kyrkbyn ner för Gamla Bodenvägen åter till Byn en kort utstickare till rondellen vid sjukhuset där jag vände tillbaks mot Byn och hem. Klonket låter oftare och oftare framför allt när jag kör på ordentligt. Såå kul så ja vi åker ju till Mallorca om precis en vecka... Har fått kontakt med Jorma ska till honom med hojen imorgon får dommen på Måndag då jag åker till honom direkt efter jobbet. Skit också, ja i värsta fall får jag väl hyra hoj då! Om jag nu får tag i någon men så här i slutet på majmånad tror jag inte att allt är uthyrt. Får se i alla fall hur det blir med det.
Passet som jag skrivit ovan paceat hårt bitvis riktigt hårt 179 i TSS säger att det var ett hårt pass!

Avan-Selet-Mockträskvägen-Avan segmentet hård körning hela vägen runt!

Glädjande att jag inte kände av allergierna alls på hela rundan.  Samt att jag hade riktigt starka ben idag kul som fan!
Å då klev veckan upp i totalt
Månadens total så här långt

Passet i Relive!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar