16 april 2018

Varmt cykelpass hem

Nu i eftermiddag som heter duga termometern visar på + 13 grader nu en timme innan jag ska hem!!! Jag som gnällt på kylan hela vintern nu får jag så jag tiger :-)
Blir bara ett problem ja att jag har alldeles för mycket kläder med mig som jag ska få hem nudå :-)
Men det är bara ett lyxproblem jag tar det eftersom jag hellre har denna värme än kylan. Det vart enligt Garminklockan +12 grader under träningspasset hem!!! Djäklar så skönt med den värmen MEEEER!!! ;-)

Det gjorde dessutom det att jag kände för att ösa på ordentligt hem. Snittade 26,3 km/h med en 14 kg tung hybridhoj med dubbdäck liksom. Upp till färjeläget medvind ner till Kyrkbyn via soptippen och gamla Bodenvägen vidare till Stadsön i motvind sedan vända åter upp mot Övägen och Byn i medvind. Så jag slutade på 26,3 km/h ett av de snabbare passen jag gjort på timmen med den hojen tror jag. 125(76%) bpm 255 watt(3,0 w/kg) snitt enligt Strava och 66 rpm i kadens! Snittade 28,7 km/h och 131(80%) bpm de sista 6,44 km:arna i medvind! Total fick jag ihop 2 timmar och 5 minuters träning idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar