14 april 2018

Trainerpass benpass tempopass

Hmm! Jaa allt i ett liksom :-)
Det vart trainerpass inte premiärpass utomhus med racern det hade kommit några moln som skymde solen å då blev det genast mindre lockande så jag bestämde mig för trainern och ett tungt benpass det vill säga lååg kadens. Å efter 25 minuters körning så bestämde jag mig för att på nytt testa gå ner i tempobågen och fortsätta passet där. Förra försöket slutade efter 3 minuter då vänster höftböjare sa ifrån. Nu gick 5 minuter, 20, 30, 40, 50 ja en hel timme rentav jag gick ur tempopositionen när jag började värma ner det vart runt 1 timme 5 minuter i tempoposition! Kanoners! Då har höftböjartöjningarna på morgonen innan duschen efter morgonpasset gett resultat :-)


Trainerpasset i sig vart 4 varv Greater London flat! Eftersom jag både cyklad lågkadens och tempoställning så brydde jag mig mer om själva tempoställningen att ligga rätt samt att hålla den låga tung kadensen och det blev godkänt på bägge!

Det gjorde givetvis ont men inte i armbåge eller benen i underarmen utan inne i axelleden och det är ett tecken på att den är stel. Är övertygad om att det ger med sig ju mer tempopostition jag kör i! Så ett pass med plus i kanten! Skitkul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar