18 april 2018

Hem utan vinterbibs!


Jupp! Så vart det med bara benvärmare och korta bibs, jackan behöll jag på vågade inte annat. Där måste jag tillskriva avsaknaden av vinterbibsen en del av orsaken till den höga snittfarten trots att jag matade på med 29:ern just att man slipper vinterbibsen som trots allt är rätt styvt material som givetvis tar emot när man ska trycka på å trampa igenom varvet! Så ett steg närmare sommaren då...
Härlig känsla, ett annat vägval hem också från sjukhuset via kläppenskolan mot färjeläget upp igen och ut på 97:an en sväng från korsningen färjevägen(där färjan nu har stängt isvägen såg jag) till korsningen Evas cafe och sedan parallellvägen tillbaks upp till färjevägen och ner till färjeläget på nytt! På den vägen ner till färjan såg jag ett vårtecken så gott som något Advokatfåglar!!! De där läckra svart/vita fåglarna med en stram rak hållning och en kort tofs på skallen bakåt kan vara tofsvippa! Så sköna fåglar nå två, tre sådana satt där å gormade åt mig när jag cyklade förbi! ;-)
Tillbaks mot kläppenskolan genom gamla byn ett varv runt min kriteriumbanan innan jag så slutligen svängde in på tryvägen å hem!
Dagens samlade träningstid blev dryga 1 timme 46 minuter! Å veckans total 6:14:51!
Imorgon säger SMHI  1-2 plusgrader redan vid 5-snåret på morgonen kan jag möjligen slippa vinterjackan å bibsen? Kanske kanske hoppas det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar