17 september 2017

Tillbaks till ruta ett igen då

Ja så äre tyvärr, förkylningen verkar åter ha satt klorna i mig :-(
Antar att detta kan ta ett tag, suck!
Men jag börjar bli van kan jag lugnt säga.
Har inte skrivit något om armen på ett tag så här kommer en uppdatering på den då.
Böjligheten uppåt mot axel blir bara bättre och bättre, antagligen för att jag kör mina 5-6 rehabpass per dag. Sträckning av arm rakt ut där saknas det ganska mycket men jag har kommit på en rehab övning som gör att jag får bättre belastning i själva sträckningen så det kommer nog med tiden. Vridning av handled har blivit liite bättre men inte i närheten av böjningen av arm där saknas det fortfarande en hel del. Men nu till det tråkiga jag har djäkligt ont i axeln vid vissa rörelser framåt uppåt! Inte bra, inte bra alls värst på natten när jag ligger ner då vaknar av smärtan/värken i axel, biceps och fram mot bröstet! Det kan bero på att ledkapseln i axeln har stelnat till på grund av denna långa frånvaron av rörelse i själva axelleden. Rehabträning som ger mig rörlighet åter kanske? Jag träffar ju ortopedläkare nu på tisdag får ta upp det med honom då.

Så är läget för tillfället, morsning!

1 kommentar:

  1. Trist med förkylningen men kan vara att du körde lite för hårt för tidigt. Själv små krasslig med, så jag vilar några dagar.
    Hoppas du får något bra svar om axeln.

    SvaraRadera