23 augusti 2017

Vilket 2017 det blev cykelmässigt för mig



Ja det inleddes ju bra okt-dec. Där ligger jag på i runda slängar 50 timmar i månaden och allt flyter på! Sen kommer 2017! Januari 28 timmar först en förkylning from hell därefter drabbas jag av en muskelkramp så fort jag försöker cykla å det håller i sig i tre hela veckor innan jag till slut är ok igen, februari hela 32 timmar där en vecka försvann pga benkrampen därefter kommer bästa månaden detta år mars månad med 49 timmar nu kunde jag dra igång träningen igen! Sen vare kört igen april 18 timmar fick utan förvarning känningar i ryggen fortsatte träna men till slut gick det varken att jobba eller träna knappt sitta, stå eller sova heller, röntgen avslöjar kotkompression på den 12:e kotan i bröstryggen! Maj månad trodde jag att nu är väl  ändå allt elände över 44 timmar. Ja sedan vet ni ju vad som hände i juni månad på Mallorca 20 timmar hann jag cykla ihop inte så illa ändå med tanke på den svåra skada jag ådrog mig med en krossad armbåge. Juli månad 20 timmar igen! Augusti månad 25 timmar med en vecka kvar... Armbågsskadan kommer att ta flera månader om inte år att läka ihop det går långsamt framåt. Totalt har jag fått ihop 399 timmar mellan okt 2016 och aug 2017!
Absolut det värsta år både träningsmässigt och totala antalet sjukdagar under ett år kan jag konstatera!!! Skulle kunna säga helt sjukt! ;-)
Meen jag kommer igen fan heller att jag ger mig!!!
Tävlingsmässigt så är jag ganska så klar över att jag inte kommer att tävla alls 2018 gör mitt sista år i H55 sedan blir jag H60:a 2019!  Då om jag är ok kommer jag att gå för fullt! Så känns det i alla fall för tillfället när jag sitter å funderar... Med tanke på att jag aldrig hann köra något race denna säsong så blir ju årsrapporten vääldigt tunn om man säger så den kan egentligen sammanfattas så här DNS!!! Inte mycket att utvärdera om man säger så :-/


7 kommentarer:

  1. Ja inte har du haft det lätt i år Mats. Men kämpen som du ör kommer du säkert tillbaka.

    SvaraRadera
  2. 399h är ju bra, mycket bra, det har jag då aldrig kommit upp i...ännu ska jag väl då tillägga :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det ju när man tänker efter men sett till mina tidigare år så blir detta med lite drygt en månad kvar av träningsåret i timmar sett ett av de lägsta tidmässigt i alla ja även kvalitativt! Men så äre det ju här i livet det går upp å det går ner ibland. Bara bita ihop och komma igen.

      Radera
  3. För tänker man efter så är det ju bra bit över 1h VAJRE dag, och det är ju inte saft och bullar på gräsmattan träning riktigt :-)
    399h är riktigt bra, för du har ju haft vilodar, sjukdar osv osv, så det är ju ca 1,5h varje dag du tränat, grymt mycket egentligen

    SvaraRadera
  4. Så kan man ju tänka å där håller jag med dig det är bra det! Tack Stefan! :-)

    SvaraRadera
  5. Fast tävlingsmässigt så vart det ju en katastrof sett inte en enda tävling...

    SvaraRadera