9 augusti 2017

Förmiddagsrunda

Mmm valde att prova och det kändes ok inledningsvis men allt eftersom jag cyklade och drack vatten blev magen sämre. Då slog det mig! Kan vara bakterier i de vattenflaskor jag kör med de är nog inte diskade på år och dag!!! :-O
Så jag la av att dricka vatten efter cirka 50 minuter! Resten av passet utan vatten och se på fasen det vart något bättre i magen. Passet vart till Storheden vidare in till Rostbollsrondellen där jag cyklade rakt över i rondellen och upp till Porsön. Därifrån åter in till Rutvik och upp till Gammelstad/Kyrkbyn. Upp efter gamla Bodenvägen förbi soptippen och upp till Färjeläget sedan till Sävastnäs på 97:an vänd och åter ner till Färjeläget och sedan hem!

Så här gick det!
Passet gick riktigt bra jag snittade 30,4 km/h på 6 mil det får vara godkänt tycker jag. Jag kan fortfarande inte stå upp vilket gör att jag inte kommer i närheten av tiderna jag normalt har i backarna på mina rundor. Det dröjer nog ett tag det är jag rädd dvs nästa sommar. Men fan bra att jag överhuvudtaget kan cykla ute alltså!!!
Såg och mötte massor med cyklister, kul! :-)

Morgonens runda
Förutom magen så har jag både ont i axeln och armbenet från armbågen fram till handleden. Smärtan i axeln har kommit smygande mer och mer från förra veckan. Mest ont när jag ska sova!
Jag hoppas på bättring utomlands i sol värme och bad!

Update!
Hehehe! Så kan det gå!
Jag kände efter ett par mil idag att det kändes konstigt i ben och sittställning som att jag satt på huk å hojade ungefär! Väl hemma tog jag fram måttbandet och kunde konstatera att sadelstolpen sjunkit ned 4 cm från det jag började cykla på densamma(tror det är fyra pass totalt)  :-)
Inte konstigt att det kändes konstigt! När jag väl konstaterat faktum så smorde jag in sadelstolpens nedre del med carbonpasta innan jag skruvade tillbaks den på rätt höjd, nu kommer den att sitta kvar kan jag lova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar