28 juni 2017

Snabbt gick det ny cykel beställd!

Ja imorse så vaknade jag med dagens agenda, åka till Jorma för att få skadevärderat min Specialized Venge Elite. Å så vart det vi gick igenom hojen minutiöst! Slutrapporten vart att ramen inte kan garanteras vara säker att cykla på. Styre, växelreglage, framgaffel, framhjul, sadelstolpe. sadel skada på ram vid vevpartiet och på bakpartiet.
Efter detta åkte jag hem sammanställde allt i ett excelark och ringde Folksam! En kort väntan i telefonkön innan en trevlig handläggare vid namn Tobias tog emot mina uppgifter. Därefter en lite längre väntan på hans sammanställning och bud på allt uppräknat, trasig cykel mm.
Budet jag fick vart jag nöjd med. Så efter detta var det bara att ringa Jorma och be honom beställa en ny Specialized Venge Elite 2017!!!



Ser ut så här om det blir en 2017-års modell!


4 kommentarer:

  1. Jodå jag är grymt nöjd med lösningen på cykelfronten! Meen detta är ett sjukt smärtsamt sätt att få en ny hoj! ;-)
    Då gäller det bara att få till armen till nästa säsong så man får njuta av skönheten nästa sommar :-)

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det löste sig med hojen. Alltid något som var bra.

    Nej, ska du få en ny cykel på försäkringen är det förstås bättre om man själv slipper skador. Egna skador väger inte upp bra försäkringslösningar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kändes skönt att det blev en bra lösning på utrustningen som gick sönder. Men som du säger jag hade gärna varit hel och kört vidare på min gamla Venge istället för detta...

      Radera