30 maj 2017

Mallorca Dag5

Ja det var vilodag idag då och tajmingen var felfri, det regnade i stort sett hela dagen. Så jag och frun bokade en hyrbil och bilade runt lite på ön :-)
Cap Formentor, Puig Major, Soller, Port Soller, Valldemossa, Palma och slutligen på väg tillbaks till Playa de Muro förbi Sa Pobla och Vassvägen sista milen åter till hotellet! ;-)
Imorgon högst osäkert om jag åker med transferbussen till Valldemossa, cyklar troligen något eget med mindre antal höjdmeter än att cykla Deia, Soller, Puigen åter en gång nä det får nog vara det! En bidragande orsak till det är att jag nu idag när kollade igenom gårdagens pass kunde konstatera att nått är galet med pulsen! På Puigenklättringen igår hade jag 157(96%) bpm i snittpuls och 164(100%) bpm i maxpuls i strax över 1 timme dvs 1:03!!! Antingen slår pulsbandet fel(batteriet slut tex) eller så är det något som inte stämmer med kroppen. Jag vet att min tröskelpuls är 147(89%) bpm enligt vårens ftp tester. Så att den nu efter skada och förkylning skulle vara hela 10 slag högre kan fan inte stämma. Jag upplevde verkligen att jag gick precis på max hela tiden igår på Puigenklättringen verkligen!
Att jag låg så högt i puls såg jag inte under själva klättringen då jag satt glasögonen med läsruta bak på hjälmen för att inte svetta ner dem helt och därmed såg jag inte alla fält klart på cykeldatorn. Men nog kände jag att jag låg på hårt... Kan nämna att jag fortfarande dras med någon form av nästäppa och svullnad i bihålorna. Alltså kör jag plattrunda imorgon förmiddag istället för ett planerat klätterpass då. Det enda som jag har kvar på min egen agenda är ju Sa Calobra men den är nästa vecka som det känns just nu. Mer bara cykla runt här i trakterna kring Alcudia då. Vaya con dios! ;-)

1 kommentar:

  1. Tråkigt med regn, men skönt vika kroppen lite då.
    Skumt ned pulsen!! Klokt att ta det lite lugnt och känna efter.

    SvaraRadera