26 maj 2017

Mallorca dag1

Mmm! Efter att ha skruvat ihop hojen och varit förbi Hurzeler och pumpat däcken så drog jag iväg mot Arta planerade att värma upp i 1mil för att vända åter mot Playa de Muro. Sagt och gjort åter vid hotellet passerade jag detsamma och tog vänster i nästa korsning för att dra på utmed vägen till Sa Pobla å drag vart det! Har aldrig cyklat så fort solo på Vengen upp till Sa Pobla ja jisses. Väl framme i korsningen vände jag åter mot Playa de Muro... Åter till hotellet med en skön känsla, ställde undan cykeln och tog en välbehövlig dusch! Därefter fram med Edgen och trots alla försök fick jag den inte att ladda upp via WIFI!!! Den trådlösa kräver inloggning med ett angivet användarnamn och lösenord men i edgen hittar jag bara lösenords rutan inget användarnamn. Alltså sprack den varianten!
Jag valde då att koppla Edgen till datorn via usb å då sa det ploing!
Så hade Edgen låst sig och jag  var till slut tvungen att göra en omstart, on/off knappen i 10 sekunder. Jaa då startade den om meen med det resultatet att fit-filen hade tappat all data det finns bara information i själva cykeldatorn om hela passet med alla parametrar men ingen data sekund för sekund tyvärr, har försökt med lite olika verktyg men inget av dem fungerar... Såå tyvärr min monsterkörning glider omärkt förbi! Jag beräknar att jag cyklade de cirka 8,3 km:arna med ett snitt på ungefär 43 km/h! Ganska säkert låg i stort sett mellan 43 och 47 km/h! Medvind givetvis men ändå snabbaste jag någonsin cyklat efter vassvägen som jag vill kalla den...
Hoppas Edgen är med mig imorgon då, annars blire tråkigt! Suck!

5 kommentarer:

  1. Härligt att du är nere i solen och kommit igång. Trist med cykel datorn. Ha det bra.

    SvaraRadera
  2. Tackar! Jo det var surt med tanke på hur bra det gick hela vägen upp till Sa Pobla... :-(

    SvaraRadera
  3. Roligt att cyklingen börjat bra. Sedan är det alltid surt med teknikstrul.

    SvaraRadera
  4. Herregud mannen, fimpa Wifi och din Garmin-mojäng och cykla i stället. Synca hinner du med när du är hemma igen. Cykling på Mallis är ju roligare än så.

    SvaraRadera
  5. Hehehe! Jodå jodå! Här ska njutas av solcykling som igår ett nytt avsnitt kommer idag! ;-)

    SvaraRadera