25 maj 2017

Trainerpass i Zwiftvärlden

Vilket idag råkade vara Richmond!



Jag valde att köra 2 varv på VM banan från 2015 i Zwift kallad - Richmond 2015 UCI Worlds Lap!
Den är jobbig suger musten ur en sakta men säkert! Jag körde första varvet som för övrigt mäter 16,2 km på, 26:55 36,3 km/h 272 watt(3,20 w/kg) 136(83%) bpm!
Det andra varvet gick på, 26:32 36,8 km/h 284 watt(3,32 w/kg) 151(92%) bpm!
Då kan jag tala om att jag är 2 minuter och 5 sekunder långsammare än mitt snabbaste varv!
Har som jag konstaterat redan tappat en hel del, den snabbaste tiden är för övrigt gjord precis innan alla mina krämpor började så jag har sakta men säkert tappat form vilket ju syntes nu inte minst. Prestationsmässigt kunde jag inte gått något hårdare idag inte en chans kolla bara snittpulsen under andra varvet tog i så det knakade maxpuls för övrigt noterad på 166(101%) bpm!!!
Så nog tog jag i det som gick å ändå är jag över 2 minuter långsammare än tidigare bästa. Det beror givetvis på att jag på slätdraget inte orkar hålla de där 3,5-3,7 w/kg som hade behövts idag låg jag på 3,1-3,2 w/kg där är skillnaden har för dagen inte uthålligheten som hade behövts. Å den kommer inte av sig själv utan kräver en längre tids uthållighetsträning.
Däremot har jag precis lika bra tid uppför Libby Hill idag som för snart ett halvår sedan backen mäter 600 meter och har en snittlutning på 6% 1:45 21,7 km/h 371 watt(4,36 w/kg) 151(92%) bpm så på de korta påslagen är jag med men inte över tid så att säga.
Å nej, förkylningen är fortfarande inte ur kroppen biter sig fast i näsan bihålorna, smak- och luktsinnet fortfarande väck! Det var då faan till långvarig förkylning tur den inte sitter längre ner trots allt. Nu får den ta mej fan ge upp!



3 kommentarer:

  1. Starkt jobbat. Bittra sanningen kondition är färskvara !!!!!

    SvaraRadera
  2. Jadu! Jag kämpade som en gnu men det vart inte bättre än så här. Ok det är inte dåligt men jämfört med mina tidigare reslutat så är det sämre helt enkelt.
    Absolut så, konditionen är verkligen färskvara... Bäst före datumet har gått ut för mig får köpa ny! ;-)

    SvaraRadera