22 maj 2017

Hem från jobbet via Sävastkorsningen

Jahapp! Så fort jag svängde ut på kretsloppsvägen från ambulansutfarten så kände jag mmm medvind! :-)
Gick på i 36-37 km/h direkt bara på uppvärmningen så när jag kom ut på 97:an så bestämde jag mig för att cykla tempot på 97:an upp till Sävastkorsningen. Sagt å gjort vid bondgården pep Garminklockan och det stod KÖR på displayen!
Ja det är klart jag lyder liksom ;-)
Matade på bra halvvägs vid 5 km:s passeringen låg jag på 6:59 145(88%) bpm 270 watt(3,18 w/kg)!
I mål efter 10 km enligt Strava på 14:10 42,3 km/h 271 watt(3,19 w/kg) 148(90%) bpm och 92 rpm i kadens! Men märk väl detta var medvindstempo runt 4-5 m/s!
Sedan i motvinden hem!

5 kommentarer:

  1. Bra jobbat. Härligt cykla i medvind. Själv vila idag sliten sedan igår. Fick slite hårt då.

    SvaraRadera
  2. Ja det var rent av roligt! Ja du körde söndagscyklingen med Sävast antar jag.

    SvaraRadera
  3. Japp och gör första gången vart jag avhängd LOL

    SvaraRadera
  4. Ja jag såg att du skrev det :-)
    Bara bita ihop och komma igen Stephan.

    SvaraRadera