8 maj 2017

Å så hem från jobbet då



i hagel och snö största delen av turen hur kul som helst ju! :-(
Nu djävlar får det räcka, enough is enough!
Samma runda hem som i morse fast åt andra hållet då ;-)
11.4 km på 23:33 29,1 km/h 306 watt(3,56 w/kg) 127(77%) bpm!
Hem middag sedan trainerpasset i Zwift där jag valde att köra 2 varv på classic route som uppvärmning inför ett varv på London Loop reverse! De 14,8 km:arna körde jag på 26:17 33,8 km/h 293 watt(3,41 w/kg) 154(94%) bpm och 82 rpm i kadens det var också här som jag tangerade dagens högsta puls 165(100%) bpm! Å naturligtvis klämde jag av en minutare på nedvärmningen där jag öste på rejält denna gång vart det 1 minut 370 watt(4,30 w/kg) 142(87%) bpm samt 74 rpm! Total träningstid idag 2 timmar helt enligt planeringen, ingen träning i helgen dock!
En bra fördelningen över dagen 2 lättare pass jobbpendlingen till och från jobbet för att sedan på trainern köra ett stenhårt sista pass! Om jag kollar TSS så är den samlade TSS:en för jobbpendlingen 48,2 medans den för trainerpasset ligger på 88,8! Alltså nära på dubbelt så hårt och tro mig så kändes det också var ju faktiskt uppe i maxpuls under trainerpasset!
Sedan så skrev jag i gårdagens blogg att det enligt klart.se skulle bli bättre fredagen den 12 maj. De har ändrat sig det kalla vädret fortsätter som det nu ser ända fram till nästa måndad den 15 maj!!! Först därefter börjar dygnstemperaturen att stiga, detta måste vara något av ett köldrekord för maj månad fy fasen alltså! Bara hålla ut med andra ord, vet inte om det är någon vits med att cykla med vengen för man vill inte cykla fort med tanke på fartvinden i denna kyla! En snabb jämförelse med 2016 och maj månad 1-8 så låg temperaturen på mina utepass mellan 10-18 plusgrader! I år är det från  + 5 grader till - 4!



6 kommentarer:

  1. Får hoppas på bättre väder när jag kommer hem. Trist för er med kyla och snö.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr ser det enligt klart.se inte så ut! :-( Kylan fortsätter fram till nästa måndag den 15:e maj innan dygnstempen stiger över minus som det nu ser ut! Så kallt å bistert en vecka till!

    SvaraRadera
  3. Väldigt trist vår i år.

    SvaraRadera
  4. Ja något slags köldrekord måste detta vara! :-(

    SvaraRadera
  5. Vi är en bra bit in på maj månad och det är -4 grader på morgonen???? När hade man det sist?

    SvaraRadera
  6. Ja det är några år sedan. Trist är det ändå.

    SvaraRadera