1 april 2017

Tempo Endurance ride eller april april



2,5 timme på 226 watt 73% av FTP helt enligt planen. En aning sliten på slutet av passet men en bra känsla trots det. Enda gången jag gick på något hårdare men ändå innanför ramen för passet var i den långa klättringen upp till masterna. Nytt pers där minsann, 15,5 km 42:38 271 watt(3,19 w/kg) 133(81%) bpm och 82 rpm i kadens! Hade alltså kunnat köra den avsevärt hårdare om det hade varit målet för passet men nu följde jag planen igen så inte max utan endurance som sagt med inslag av tempozon i effekt! Klättrade totalt 1200 hm och fick 156,6 i TSS av Trainingpeaks! Ett bra uthållighetspass där jag höll planeringen perfekt!
Veckan till ända i och med detta pass det vart 7:28:14 i träningtid varav cykel 5:58:13 190,74km!
Roade mig nu i efterhand att mata in mina värden för en two point VO2max test. Det blev så här. Jag gjorde samma test VO2max test i december då hade jag 56,6 ml/kg/min! Allt tyder alltså på att jag trots det i min värld lååånga avbrottet för sjukdom/skada gått fram rätt så rejält!



Nu kommer nästa vecka som blir exceptionellt hård över 16 timmar planerad träning och det är 7 dar av stenhårda pass inte en enda vilodag där inte... Ska bli intressant att se hur man känner sig nästa söndag? :-)
Förresten någon som gått på något aprilskämt ännu?
Inte jag ensam hemma lite svårt då :-)
Men kul att se att Zwift inte sparat på krutet i alla fall, en del gick på det.
Så här såg alla zwiftare ut idag minsann, hehehe!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar