25 mars 2017

Ah vilket vårväder!

Lilla älvrundan
Å vilken kanonrunda det blev trots den kalla blåsten på 4-5 m/s upp till Boden. Men sen när jag cyklade ner värme och mys...
Men jag börjar väl från  början först cyklade jag hemifrån upp till färjeläget där tog jag isvägen över till Avan men fy faan va det var halkigt. Fick stanna flera gånger för jag var sååå nära att gå omkull men till slut hittade jag ett stråk med lite gråaktig lösare is där fick jag fäste å då vågade jag fortsätta över var på vippen att vända om faktiskt.  När jag kommit över så var planen att cykla upp till Seletkorsningen för att väl där ta beslut om vart det skulle gå vidare men av det vart det inget. Kom väl en 2km in på väg mot Selet när jag möttes av is över hela vägbanan nu med hjulspår dessutom överallt å det såg ut att fortsätta så långt jag kunde se alltså vände jag åter mot Avan. Istället beslöt jag mig för att testa cykla Avanvägen upp till Boden och så blev det. Det var nu jag gick upp rakt in i motvinden, tungt och kallt trots det grymma vädret. Asfalt hela vägen upp till Boden men på några ställen är det flödvatten på vägen så det vart lite blött men inte gjorde det något  var varm inombords. :-)
Väl uppe i Boden valde jag Hedenbron och styrde nu kosan mot  Sävast där jag tog gamla Sävastvägen ut till 97:an. Det är mest vatten som ställer till det på 97:an å så några ställen där det faktiskt är kvar is på vägrenen men inte på så många ställen dock. Ner till sjukhuset och genom Byn vidare via gamla Bodenvägen till Kyrkbyn där jag tog höger ner till Stadsön å så mariebergsvägen hem. Det vart totalt 72 km på 3 timmar 118(72%) bpm och enligt Stravas effektberäkning 210 watt! Endurance ride var det planerat och det tyckte jag nog att jag genomförde också!
Är visst våffeldagen idag! ;-)
Så när jag kom hem så fick jag denna välkomstbricka serverad på altanen. Gissa om det smakade gott efter 3 timmars hojande? :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar