14 februari 2017

Neuromuscular Power

Ett första riktigt träningspass på en hel månad! I den nya 7 veckors träningsplanen som jag lagt stod det i planeringen Neuromuscular Power vilket innebar att jag efter uppvärmning skulle köra 60 minuter i Tempo zonen effektmässigt 80 % av FTP. Sagt å gjort med växel 39/15 i läge så drog jag igång timmen enligt anvisningen. Efter en jobbig men ändå rätt skön timme ja utan några känningar så landade jag på 137(84%) bpm 265 watt(3,06 w/kg) och 78 rpm i snittkadens! Kändes förbannat skönt måste jag säga!!!
Efter det så värmde jag ned till 90 minuter var till ända. Så vart passet och dessutom kändes det bra. Har i veckan haft några antydningar till muskelkramp men inte mer. Fast som sagt det finns där i bakgrunden och oroar hela tiden. Hoppas att det så småningom ger med sig. Det var dagens träning i korthet. Som ni kanske märker så väljer jag för tillfället inte att presentera några grafer inte heller lägga ut texten som jag brukar. Det är ett medvetet val från min sida, jag får se om jag öppnar upp mer vad det lider men inte mer än så här just nu.
För övrigt så är vi, jag och frun nere på 100 dagar kvar till Mallis! :-)



2 kommentarer:

  1. Härligt arttdet funkar Mats. Hoppas du klarar dig från mera problem.

    SvaraRadera
  2. Det fungerar ok men jag har fortfarande kvar grundproblemet i benen bara att det inte kommer när jag cyklar med den maxhöjd jag har på sadelstolpen. Det är ju egentligen skumt??? Krampkänningarna har jag annars lite då och då.

    SvaraRadera