14 januari 2017

Sådär ja!

Då var man toootalt rökt! Jag ska nu avslöja vad jag haft för mig ;-)
Såg att det gått ett Zwift SM på London banan den 6 jan! Så jag fick för mig att köra samma bana solo idag och se vad jag skulle kunna göra för tid. Sagt och gjort drog igång strax före 10 och körde en uppvärmning på 12 minuter. Ville verkligen ha all kraft kvar till loppet så därför så kort uppvärmning. Så startade jag om Zwift igång direkt å så in i bubblan!
Körde på paceat rätt så hårt!
Första varvet gick så här 34:45, 35,1 km/h, 271 watt(3,21 w/kg), 135(82%) BPM maxpuls 147(90%) BPM!

1:a varvet av 3
Sedan in på andra varvet som gick så här, 34:21, 35,5 km/h, 272 watt(3,22 w/kg), 134(82%) BPM maxpuls 143(87%) BPM

2:a varvet av 3
Så ut på sista varvet som vart det snabbaste varvet här gick jag på med vad som fanns kvar både i Box hill klättringen men också sista biten in mot mål!
Fick ihop följande, 34:10, 35,7 km/h, 279 watt(3,31 w/kg), 133(81%) BPM maxpuls 148(90%) BPM!

3:e varvet av 3

Tre hårda varv som gav sluttiden 1:43:17, högst inofficiellt.

London 8 - 3 varv
Med den sluttiden över 3 varv London 8 skulle jag placerat mig på 18 plats av 39 i B-klassen(3,2 - 4,0 w/kg) och vunnit C-klassen(2,5-3,2 w/kg) med över 1 minut! Men med tanke på mina w/kg för loppet som skulle bli baserat på mitt snitt 274 watt(3,26 w/kg)! så hamnar jag nog i B-klass. Skit samma ett grymt bra resultat körde loppet ensam utan någon som sparrade å ingen draft heller bara mata på! Jag är väldigt nöjd med resultatet!
Någon kanske reagerar på min låga puls och kadens, det beror just på att jag körde på extremt tunga växlar! 77 RPM i snitt över hela loppet, gick medvetet på muskelkraft i plattkörningen för att uppför Box Hill maxa ur! Jag tror jag tjänade sekunder just uppför Box Hill 4% i snittlutning efter som många tappar tid uppför de jobbiga 3 km:arna. Mina tider uppför Box Hill var riktigt bra med tanke på hur hårt jag körde i övrigt,
8:50 första varvet, 8:40 på det andra varvet för att dra till med snabbaste klättringen på sista varvet 8:36!!! Men satan i gatan va trött jag var på slutet maxade ur det sista in i mål!
Nu kompressionskläderna på och rast vila! Imorgon är det egentligen distans men det får jag se hur det känns om jag kör något eller rent av står över tar beslutet imorgon... See you!


Just det snöandet har upphört! Var dock ut en timme i morse som extra pass då! :-)
Någon timme innan jag körde detta lopp!


3 kommentarer:

  1. Bra jobbat Mats. Du är Ibra form. Stark som en Björn

    SvaraRadera
  2. Fan det var jobbigt det här ;-)
    Tack Stephan!

    SvaraRadera
  3. Det förstår jag. 8.373 gången !!!! Respekt.

    SvaraRadera